Sötét van, hideg van, front van. Ahogy figyeltem ma az embereket, mindenki rémesen nyomott volt és sokakat már csak egy hajszál választott el az üvöltözéstől, annyira túlfeszültek. Szerintem sokkal rosszabb az őszi fáradtság, mint a tavaszi – tavasszal legalább kifelé jövünk a sötétből meg a hidegből, látjuk az alagút végét, most meg bele megyünk… Jó barátaink, a vízivás, a mozgás és a rendrakás természetesen mint minden más típusú krízisben, most is segítenek. :)

A morcos hangulat oka a kevesebb napfény is lehet, nem csak pszichésen, hanem biológiailag is pocsék. Ha van egy kis napos idő, rohanj napozni, és töltődj fel, amíg lehet. Ételekből is bejuttathatsz valamennyi D-vitamint a szervezetedbe, főként halból, illetve egy kevés van a tojásban, a gombában is, de ha orvossal konzultálsz, akár étrendkiegészítőként is szedheted. A magnézium is segít az idegeknek, jó minőségű csokiban, fekete teában is megtalálható. :) (Ugye, hogy a tea sok mindent megold?)

Sport. Sport. Sport. Mondtam már, hogy sport? Ja, és sport. Ősszel könnyű életmódot váltani, és hasznos is – átmelegedsz, erősödsz, jobb lesz a hangulatod, és remélhetőleg még sok-sok “elviselhetetlen” őszt fogsz ezen a bolygón tölteni. :) Ne gondolkozz végletekben, ha nincs rá egy órád, akkor nehogy ne állj neki! Kicsi is elég, akár öt perc is. Több, mint a semmi.

Evidens leszek megint: víz és friss levegő. A fűtés miatt esélyesebb, hogy ritkábban nyitsz ablakot, mint nyáron, a szétszuszogott CO2 azonban nem tesz jót az agymunkának és a pihenésnek sem. Öltözz fel, nehogy meghűlj, és vegyél mély lélegzetet, akár karlendítéssel párosítva.

Nem kell erőltetni a vidámságot, ha nem megy – nyugodtan énekeld teli torokból az All By Myselfet, a Maybe This Time-ot, vagy akár még a Hate on Me-t is. Autentikus átélésed lesz, az biztos. Ha kiadtad magadból a dühöt és a feszültséget, jöhet valami vidámság, ha szeretnéd – állatos képek, gyerekszáj-sztorik, vicces regény, kedves sorozat…

Minden kis sikerélmény segíthet a mélyponton átlendülni. Címezz meg egy borítékot, moss el két villát, fejezz be egy e-mailt, találd ki a holnapi menüt, intézz el egy telefonhívást

Tudományosan bizonyított tény (komolyan), hogy rendetlenségben romlik a kedv és a teljesítmény is. Akármennyire is fárasztó feladatnak tűnik, ne tegyél rá a rossz hangulatodra még egy lapáttal azzal, hogy bűntudatot keltesz magadban a sok elöl levő holmival, túl sok vizuális információval terheled az agyad, és elvonod a figyelmed a fontos dolgokról a kupival.

Szervezz programot vagy tervezz be valamit, amit várhatsz, aminek előre örülhetsz.

Legyen egy terápiás simogatnivalód, akihez oda tudsz bújni, ha szomorú vagy – hogy ember vagy állat, az szinte mindegy is, a testi kontaktus jó hatással van az idegeidre.

Légy hálás, és jobban leszel – ez is tudományosan bizonyított tény. :)Szedd össze a jó dolgokat, akkor is, ha nagyon nem megy, és add tovább, amit csak tudsz – akár a lomtalanításos-rendrakásoddal összekötve. Másokhoz mérni magunkat olyan értelemben hasznos, ha attól észrevesszük, hogy nekünk nem annyira borzasztó, mint hittük. Például hiába van sötét és hideg, azért még mindig nem nekünk a legpocsékabb – Észak-Amerika keleti partján éppen a Sandy nevű hurrikánnal néznek szembe az emberek. Mit nekünk egy kis szitálás!

Minden jót♥